Allt på en och samma gång :D


hej svejs :)

Okej, vart ska jag börja...?? har hänt ganska mkt sen jag skrev sist och det kommer garanterat bli ett långt inlägg :O
men jag börjar änåd med när Anna var på träningsläger med Millan uppe hos Helena Aronsson :)
det var ett behövligt och lärande läger, även jag som inte var med lärde mig massor och sov även över där alla nätter och var med dom på allt dom gjorde förutom att rida då.. men de gjorde mig inte så mkt, lärde mig mkt ändå, så det var roligt :)
Sen har det även blivit en hel del fiskekvällar med Anna :) ingen fisk dock men kul har vi haft ändå, en dag låna vi även Margits båt och åkte ut å fiska blev synd nog dåligt väder så vi måste ro i land igen och med mig som roare kan jag lova att de inte går snabbt xD men iland kom vi välbehållna :) förutom fiske kvällarna har jag oxå umgåts med Anna vi har för det mesta kul och nu när jag var hemma själv en vecka blev de skoj, Ella var oxå med ibland, en kväll skulle vi slinga Ellas hår men de gick inte så bra som vi trott, mkt gammalt löshår som satt kvar eller inte själva håret men limmet :O så de förstökte vi få bort, Anna på en sida och jag på den andra de var svårt men med lite acceton och balsam löste sig allt ;) skoj skoj :D
Vi har även hunnit med många ridturer kan jag lova´, och de behöver jag inte tala om hur roligt det varit för känner alla mig rätt vet ni nog de :D om man så har rammlat av eller inte.
Jag har oxå varit till Gävle med mamma en dag, blev rätt så mkt inhandlat, kläder och lite saker tills jag flyttar, inte långt kvar nu och för varje dag som går gruvar jag mig eller ser fram i mot något, kusligt att flytta från allt som man har här i ljusdal/skansen men de är nått man måste ta om man ska prova på något nytt. Ibland tänker jag även tillbax på tiden på vintergatan, den tid jag aldrig mer kommer att få uppleva, den underbara klass vi hade och hur snäll alla lärare var och hur mkt man kunde retas och driva med dom och alltid var de kul :) men nu är det bara minnerna innuti mig som lever vidare, till hösten är det en ny klass man ska lära känna, nya lärare och bara kunna hitta vart man ska gå i skolan och i stallet skolan kommer att sammarbeta med, allt känns just nu förvirrande med allt men de löser sig snart hoppas jag på.
Jag har även hunnit med att vara och kollat på en dressyr tävling som Elin varit med i :) gick dock inte så bra som hoppats men dom tar nya tag nästa tävling om de blir någon sådan :) Elin flyttar ju ner till strömsholm och ska gå i skola där, henne kommer jag att sakna väldigt mkt, men jag hoppas på att jag kommer att kunna komma och rida smirre dom gånger jag kommer hem utan några större omständigheter :)
Och vi ska inte tala om hur mkt jag kommer att sakna Margit, min vänn sedan dagis, hon kommer jag aldrig att släppa taget om vad som än händer. hon drar iväg ner till vasstena... min vänn i alla väder ingen skilljer oss åt.
och för några veckor sedan träffade jag även Mathilda, vill inte veta hur läängesen det var sedan sist, om jag ska vara ärlig tror jag inte att vi setts på hela sommarlovet innan dess. de kändes verkloigen, så mkt vi hade att prata om allat som har hänt och kommer att hända,  mysigt hade vi med solnedgång och godis iaf :D älskar dig <3 längesen jag såg henne nu oxå men hoppas på att jag kan förlja på torsdag :D sen efter de blir de L W  den 15 :) då ska Mathilda och jag sova i mitt boende för första gången, kusligt men tur att jag har dig med mig, sen på Lördag då kommer mamma och pappa med grejor för sen på tisdag den 19 flyttar jag till Gävle, trodde aldrig de skulle bli så förut men så blev de och nu är de inte långt kvar :) den här veckan som varit har anna och jag haft vårt lilla läger uppe hos Linda :) vi har ridit,jobbat på myren,mockat ur alla boxar, tömmt korntunna, lekt med ungar och gullat med ungar :) en dag var vi oxå upp till bäckan med Moa, dom har stuga där så då var vi där en dag och åkte ring efter båt och vattenskidr, ring var lätt roligast men det var väl för att jag inte kom upp på vattenskidorna någon gång ;) men Anna därimot kom upp på första försöket, fler gånger kan jag lova att de blir och då SKA jag komma upp :D  det har varit både läskiga och roliga kvällar :) dom sista  tre nätterna har även agnes sovit med oss. :)
de känns som om jag måste börja avsluta skriva nu, fingrarna bara går av rena farten. 
 
ha de bra tills jag skriver nästa gång, :) 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0