Söndag.

Hej hej :)

Lördag: Vakna runt 10 och klev upp. va hemma på förmiddagen och julstädade med familjen, Affe och jag städa hans rum gullig är den pojken iaf.
åkte med hela familjen till gammel mormor och Sören, längesen man träffa dom nu.. mitt dröm hus är de och en dag ska jag bara flytta dit, lite renovering i stallet bara så är de så gott som perfekt :D
efter de åkte jag direkt upp till stallet :) mocka lite och  smörjde alla tränsen, nu är de äntligen julstädat där och julpyntat :) fint fint.  På kvällen var jag bara hemma och titta på tv med familjen.
söndag: vakna av mobilen klockan kvart över 8 då var de bara att hoppa upp, skulle med tåget som gick kvart över 10 till Gävle med syster och hennes kompis. ska handla klart de sista julklapparna och så. blev även lite inhandlat till mig själv i dag. ska ut till Valbo i morgon och handla lite där.
I dag när vi var klar i stan gick vi till stationen och hämta upp anna där när hon kom med tåget, hon kom senare i dag.
så skulle vi vara smart att ta bussen för de var så jävla kalt med de sluta med att vi frös ännu mer och att de tog ännu längre tid till att komma in i värmen.
börja med att vi satt oss på busse, skit pinsamt för jätte mycket folk och så gick vi in i alla som satt för dom hade sina ben ute i gången. satt oss tillslut längstbak, men måste kanske säga att de var första gången jag åkte buss i gävle.
bussen åkte i väg och in mot brynäs åkte vi, jippi tänkte vi men så lätt var de inte, bussen åkte inte där jag villa att den skulle åka så vi åkte fel och hoppa av helt fel med. anna och agnes trodde att jag viste vart vi var men jag hade absolut ingen aning. jag var helt snurrig av alla vägar och skit. vi börja gå och alla tre frös som ett jäkla as och mycket grejor hade vi med som vi måste bära på. tillslut kom vi till grandgården och de där, jag var fortfarande helt vimsig om vart vi var. Agnes kom med den smarta idén om att ringa vår farfars bror lennart. och de gjorde vi. han viste direkt vart vi var så han kom snällt och hämta oss. han är bäst  :) så hem kom vi men en väldigt sen middag blev de och vi var as hungrig. anna kom med tåget klockan 6 och 20 över hoppa vi på bussen men var inte hemma förens klockan 20.10    :o vilken kväll säger jag bara. och en sak som är säkert jag åker aldrig mer buss 1 här i gävle utan att jag har med mig någon som jag vet hittar och vet vart man ska hoppa av.
så nu sitter vi och tittar på tv och sitter här vid datorn, i morgon ska vi upp tidigt igen och ska ut till välbo och handla en sväng till. anna ska försöka köpa en spegel som är typ två meter lång och 3 dm bred, lycka till med att få med den från valbo och hem till ljusdal. LYCKA TILL...
Vad händer på nyår för alla er då? (=


Hejsvejs <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0