Måndag.

Hej hej, sitter i skolan nu och snart är de lektion igen :/

I helgen har det varit super, fredagbörja med att jag hade sovmorgon till 2 då jag skulle på praktik, skönt. kom hem runt 6 då blev det promenad med bruno med flera. sen bara tv.

Lördag: Anna och jag åkte upp till kurrb runt 12, så härligt med snö nu oxå, riktigt mycket hemma faktiskt och så kommer man tillbaka till Gävle då är det inte ett dugg. red ut på myra en sväng och vände, Troja fick även hänga med, hon hoppa ner i ett dike på myren så vi såg bara öronen, hihi. men hon kom upp ;) sen mockning och hemfärd. söta ungar har hon iaf. lördag kväll var vi till sandras mormor och morfar för han fyllde, 70. efter de fick farmor skjutsa mig till Mathilda, riktigt längesedan så tumme tumme upp på det som tjejen säger :)

Söndag: så skulle jag åka upp själv till Kurrbo.  och jag säger bara herregud, jag var mer över sadeln än i den och Millan var mer uppe hos gud än nere med mig på jorden. ;) :O en avrammling,minst 5 ggr ner i diket,MINST 20 bocksprång och jag vet inte allt var det var, när vi kom fram till bommen ner till myren tänkte jag om jag skulle hoppa, synd att den är fast och inte går att röra på bara. och kkanske lite hög. men runt kom vi utan några skrapsår som det skulle ha blivit om jag inte hade handen för, men väldigt ont i handen fick jag, känndes som jag hade brutit den.
hon var rädd för presic allt, den sten vi har gått förbi 1000 ggr under sommaren hoppa hon förbi och vedhögar som hon har gått för bi var jätte läskiga. och inte nog med de när vi var mitt i vägen kom en stor bil med 2 skotrap på, tror ni hon blev rädd eller, de är bara förnamnet. :/ ingen rolig tur som jag hade hoppats på. tur att hon inte backa ner i ett dike på myren bara, fast aksnek synd för då skulle hon inte gått i närheten utav de sen. men väldigt väldigt nära var vi, hade inte jag slängt mig av i galoppen som jag gjorde hade vi nog varit så gott som halv död både hon och jag, fast mest av rädsla skulle jag tro. hemskt var de. men på volten före gick de desto bättre, massa volter,åttor,och serpentiner av olika sag blev de för att träna härnan lite. och runt myren som de brukar ta en timme ungefär att rida runt tog de i går 2 timmar, helt sjukt. och jag skulle ha knäppt kort på henne när vi kom tillbaka, svetten bara rann av henne. (inte för att jag hade kört hårt utan att hon blev så stressad och taggad till att försöka få av mig på snabbast vis) jag längtar tills i morgon då Anna eller Ella ska upp och rida henne vilket behövs. undra hur de går. sen på onsdag,torsdag ska hon också gå sen på fredag när jag är ledig åker jag upp så hoppas hon är lite lugnare då. både hon och jag är så jävla envis kom Linda och jag fram till när jag kom tillbaka. samma ålder.  nog om den dagen.

Måndag: sitter i skolan och drygar nu, ska nog snart gå hem, blev iaf klar med brevet till Wang Li, engelska landet och statestikuppgiften över hästarna på lervik. ÄNTLIGEN :D den skulle egentlgen inte vara inne förens nästa torsdag, jag känner inte igen mig själv, bara en massa plugg hela tiden, måste nog säga att jag är lite stolt ver mig själv.
nej nu går jag hem, blir nog att jag bakar chokladbollar eller nått, smaskens.
 
hejsvejs <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0