finns ju inget bättre än att rida i regn.

Igår kväll ringde Anna Larsson mig och undrade om jag villa skjutsa henne till Hedensstuteri, hon jobbar ju där, javisst sa jag, jag hade ju ändå inget annat för mig då, bra sa Anna, då kommer jag bner till dig halv tio, sa hon, ja då, de blir bra de, jag ställer klockan  sa jag.
Mhhm..  Inne i mina drömmar så kommer de en elefant(AnnaXD) som hoppar över mig, : MAJA, du måste vakna klockan är halv tio, jag flyger upp ur sängen, Anna sa att jag flög minst en halvmeter, Anna borde vara ganska trött på mitt försovande nu,...mhmm har ju gjort de ganska många gånger nu.
Skjutsar Anna till Hedens. sen hem igen, inte så mkt för mig hade jag, vid 12 åkte jag upp till Kuttre för att rida med Moa, men när jag kom var moa redan där.
Vi gick och hämtade hästarna och gick upp till stallet, när vi hade gjort i ordning dom klar och skulle gå ut hör vi hur det börjar spöregna :/ Så vi väntade ett tag men det blev inge bättre så vi gick ut ändå, lite muller hörde vi med vi red i väg ändå och det slutade regna och det vart helt okej att rida :)
Åkte hem runt halv 3 och gjorde iordning mig lite sen brumma jag ner till mormor en sväng men måste åka hem nästan på en gång för att pappa slutade.
Åkte hem och åt och sen klädde jag på mig ridkläderna igen :)  Anna ringde och villa ha skjuts hem från Hedensstuteri så vad hade jag för val än att åka och hämta henne efter som jag skjutsade dit henne i morse med all panik.
Åkte hem igen och vänta på Anna, nu skulle vi upp till Kuttre igen men den här gången Anna och jag :) Korven och Mac var nog lagomt pigg nu tänkte vi eftersom dom hade vilat i 3 veckor. Och gud va rätt vi hade :) Mac bocka och hade sig men Anna satt kvar än då vilket jag inte hade gjort ;)
Och ibland förstår jag mig inte på Linda, hon sa att vi kunnde rida över myren när det hade regnat i 4 dagar :O ojoj tänkte iaf jag... menmen.. vi red iväg i regn den här gången med, jag ska nog fan ta och bli nån regn ryttare xD Haha.
jag satt och var skakis hela vägen över myren, medans anna försökte lugna ner mig men de gick inte så bra tror jag. åska gjorde det med och de lugna ju inte ner mig mer precis :O HATAR ÅSKA, REGN OCH BLÖTA MYRAR..........
men till slut kom vi över myren och det var bara grus vägen hem som var kvar, de bara vräkte ner regn och vi var nu riktigt blöta, men tydligen kunde vi bli blötare, vi red in en väg som heter skånvägen och tänkte att de regna mindre där och de gjorde de men de droppa desto mer från träden. :O ut från blöta skogen och ut på vägen igen, som tur var var det inte så långt hem nu :)
När vi äntligen kom till stallet tog vi av oss ridbyxorna och gud va skönt de var men när vi skulle hem igen åkte dom på och gud va inte skönt de var :P men hem kom vi ganska så snabbt. härligt, bytte kläder på engång jag kom innanför dörren..
sen kom Anna ner IGEN. var tänk att vi skulle titta på film men ändrade planer så blev ist datan, macka och oboy :)
Nog om den här dagen.
I morgon ska jag iaf ha sov morgon :) eller först ska jag skjutsa anna till heden vid hav tio sen ska jag sova igen :) tycker inte om att gå upp tidigt men ska nog göra lika som i morse. fast jag ska inte ställa nån klocka över huvudtaget hon får väcka mig så kan jag sova lite längre, bara att jag blir så jävla rädd när hon skriker som om jag vore död.
men så får de bli iaf, ska försöka göra så att anna inte läser det här nu för då förstör hon min plan :) 
Ska inte upp till Kuttre förens på kvällen i morgon så blir nog en slapp dag fram till dess :)
Men nu får det ta slut på skrivandet, har skrivit as mkt nu ju.. märker inte hur mkt jag skriver fingrarna bara går av rena farten ;)  
   Bara måsta ladda upp bilden, så söta båda två :) 

sov så gott allihopa i natt :D Pusssshej..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0