tävling :)

Hejsan :)

I går hängde jag med Moa och Malin till regnsjö :) Moa skulle på sin första tävling med Mynta :) och det gick fruktansvärt bra för att vara första gången och att inte ha haft henne så jätte länge. Vi kom dit och anmälde oss och visade alla papper, vi satte på Mynta tränset och tog ut henne ur transporten, nu var det inte länge kvar tills första klassen, LD som hon skulle rida, 80 cm :) i den fick hon två värgingar men hon red om samma bana igen och då gick de galant, inga vägringar, de kanske var Moa som var lite nervös i första rundan..
Lc gick ännu bättre 90 cm och de fickade hon strålande :) red felfritt och hon blev därför dubbel nollad hon startade på en 24 plats och när hon hade hoppat sin runda låg hon på en fjärde plats, hjärtat började dunka nu och vi gick förväntansfulla runt och kollade in dom andra som skulle hoppa efter henne, som sämst kunde hon komma 10 av 32 startande men efter det att det var någon som strukits sig och vägrat ut sig kunde hon nu bli smämst 8 om jag fattade rätt, slutligen hoppade hon ner sakta men säkert och efter det att alla hoppat låg hon nu på en sjunde plats verkligen bra för att det var första tävlingen tyckte vi och Moa var mycket nöjd, in på pris utdelning blev det och fick många fina priser, runt i ärevarvet och efter det var dagen slut och det var till att lasta mynta och fara hemmåt.
Grattis igen Moa :D Tack för en super dag och att jag får hänga med fler gåner ;D

Moa på sin första tävling.
  <-- redo för första klassen 80 cm.

Dagen har varit bra förutom vädret, målnigt och det blåste väldigt mycket. :/
för det första började det med att jag sovöver, Jag skulle hämta anna halv 10 för vi skulle upp till kurrbo för at hjälpa till att ta in hästarna för hovslagaren skulle komma.
efter det att det blev klart tog vi ut hästarna igen och vi brumma hemmåt. halv ett åkte jag till Elin för att rida med henne och colett :) lite hopp hopp blev det i skogen och det var super, men jag var jävl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0