alltid lika svårt att skriva en rubrik.. men den får väl heta typ ......

Var ett tag sen jag skrev nu...
skriver lite kort om vad som hänt i helgen, den var toppen iaf, började på lördag att måla stallet som vi har väntat på så länge :) fint blev de..
hann inte göra så mycket mer på lördag.. Söndag klev jag upp kl 6 för jag skulle hänga med linda till Delsbo, kl 7 var jag upp i stallet och började med att ge korven och mac lite hö, sen började fin putsningen på mac och jag kan säga att han var JATTE ren,,,, NOT..... jag har aldrig sett nå värre. piss överallt....  men med lite borstning och tvättning och torrshampo gick de bort, iaf de mesta :) lastningen gick bra och vi var på väg mot delsbo..  kl 9 startade första klassen och den gick väl bra, hon kom inte sist iaf :) 7 av 9 och den första rosetten :) andra klassen kom hon  6 av 9 och ännu en rosett kom :) tredje klassen kom hon 3 av 8 och i och med det blev det den tredje rosetten, de gick bara bättre och bättre och mac skötte sig utmärkt. i den fjärde och sist klassen hon var med i blev hon äntligen etta, de vi hade väntat på ;) 1 av 3 är inte så dumt och inte nog med det blev hon även klubbmästare i den klassen oxå :D så ett ärevarv fick hon bjuda på.
Vi packade ihop och körde hemmåt, en hamburgare på vägen blev det, smaskens.. väl hemma gjorde vi klart i stallet och sen skjutsa linda hem mig.
När jag kommit hem började tjatet om att jag skulle få åka iväg på clinic med mac 30-31. och vist fick jag de :D ska bli så roligt att få komma iväg.
kanske ska säga att de jag pratar om handlar om westen både tävlingen och clinicen.. lär mig säkert massor jag som inte kan ett dugg om westen, inte så mkt iaf.
jag han i princip bara komma hem och byta om så kom jag på att jag villa rida, så pappa skjusade mig och mamma hämtade mig :) mysigt de är att rida själv och dessutom att de är en massa härliga färger,, jag har kommit på att den bästa årstiden att rida på ar hästen, vintern är de för kallt, våren är de för kladdigt på och på sommaren är de för varmt.. hösten är perfekt, inte för kallt och inte för varmt och den har lagom torkat upp de slaskiga.
På kvällen åkte vi ner till kusin för att gratta henne, grattis sofie :D kom hem och började tvätta, kom på att jag inte hade gjort de inför veckan som väntar i gävle,, jag trivs faktiskt riktigt bra, trevliga kompisar och bra lärare. kanske lite väl mycket plugg nu, vi har 3 arbeten som ska vara inlämnade på torsdag och ett prov då.. sen i morgon har våran grupp även en redovisning att göra i morgon. i morgon tror jag oxå att jag ska stanna kvar ett tag för att jobba, hemma får man ändå inget gjort.
och de känns som jag lever i ett kaos nu, jag vet varken in eller ut. och de är tur att jag har så bra kompisar som jag har och som jag kan prata med om de här, och i  dag när man kom till skolan blev de ju inte bättre.. men de behöver vi inte gå in på.. kul på dagarna har vi :D massa skratt och lek, och jag måste säga att jag och petra är bäst på kort :D känns som jag bara måste få träffa den bästa nu, jag vill leka de går inte längre utan dig nu, jag behöver dig och du är bäst :) <3
men hoppas på bowling och käk med brudarna på torsdag :D Mathilda,Magit och Stina :) ni är för bra. <3 
 men nu känner jag att jag har skrivit tillräckligt för idag, blir mer en annan dag :) 


du och jag bonzai (= söt pricken nr ett.


Pusssshej <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0