5 augusti

hejsan alla glada.
är hemma nu och har packat upp en mesta och tvättat allt (:
veckan i kurrbo var iaf toppen :) en massa ridning, ramla även av en gång så nu har jag väldigt ont i ena axeln och bättre blir de inte atav att man ligger på samma sida när man sover, men hoppas de går över snart iaf.
i måndags morse vakna först anna av att de lät något, typ som bjälror från kor eller nått sånt, hon väckte mig och fråga vad det var som lät och änen gång hoppar jag upp från sängen och slår huvudet i taket ovan, de är inte sån stor plats i den husvagn vi hafte så de har hänt ett antal gånger att jag slagit huvudet, men iaf sätter jag mit upp och skriker koooor. och så rätt vi hade, 06.20 står runt 30 kor utanför husvagnen och på deras gräsmatta och äter, inte så roligt den tiden på morgonen, men vi hoppar upp och hjälper robert att ta bort dom upp till skogen igen. usch, jag hatar kor verkligen. (dom har alltså släppt ett par kor i skogen så dom går löst på sommaren)
men dom kom tillbaka 3 gånger till under den dagen, och lika när vi kom hem från sandvik så står dom där på gräsmattan igen :/ åkte upp dit och badade med hästarna, hur härligt som helst är de :D bilder kommer.

vi var även barnvakt åt en av tvillingarna på lördagen, när dom var på fest, den ena fick dom ha med sig. allt gick bra med det med, så mysigt med bebisar ju, men mindre roligt var de när han vakna klockan 7 på morgonen, men tack och lov somna han sedan om :) 

en av dagarna var vi även upp till bäckan och åkte vattenskidor och ring, synd bara att vädret inte var så bra, men roligt vare :D själv kom jag aldirg upp på skidorna och jag försökte inte heller, så fruktansvärt kallt i vattnet. men hoppas på en till dag nu i sommar innan skolan börjar :) men lika kul hade jag på båten när jag titta på dom andra som åkte. 
vi tränsa även bonzai för första gången den här veckan, tänken var att komma upp men åter igen är tiden ett problem, det finns helt enkelt inte tillräckligt med timmar på dygnet.
så, orkar inte skriva om hela veckan så de här får räcka för i dag.

nu åker jag till mormor en sväng och är där idag. jag var även duktig att hoppa upp vid 9 i morse och gick ut och gick med mamma och bröderna :)
hemma från mormor, åkte dit en sväng i dag, träffa även mathilda över en fika och lite snack, skvaller gillar vi :)
iaf så var det ett fruktans värt väder på ljusdal, så åkte hem när de blivit bättre och åkte då upp till kurrbo och red millan på volten :) gick helt okej, lite bråttom har hon ju alltid men de känndes iaf bra tillslut.
skritta även ut och tog hoppstigen en vända, men de skulle jag inte ha gjort, de är nog inte meningn att jag ska rida, ramla av i dag igen :o och på millan dessutom, vad är de som händer? jag hoppa och hon svängde, behöver jag säga mer än att jag landa mitt på hidret och hon stack in i skogen, tur hon stanna när hon insåg att jag inte satt kvar längre annars vet jag inte hur de gått. men inte nog med det så landa jag på samma axel som tidigare så nu är den verkligen paj, har riktigt ont nu faktiskt, blir nog till att vila den i morgon. tre gånger på kort tid = inte bra.

så nu är jag hemma och bara tar de lugnt, ska ställa klockn i morgon och hoppa upp och ta ett varv runt kaffebron.

ha de bäst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0