1 december

24 dagar kvar till julafton.
4 dagar kvar till winnerbäck med dom bästa.
160 dagar kvar till jag fyller 18.

och de ligger snö på backen, dock väldigt lite, men ändå.
kan det bli bättre tror inte de faktiskt :) julkalendern började i morse, men tvekar på att den är bra i år.
kan det inte bara vara dom traditionella kalendrarna som de var när jag var barn, eller mindre kanske jag säk säga. tänk när det var sunes jul eller mysteriet på greveholm? varje morgon var en lycka och man samtidigt fick öppen en lucka i choklad kalendern. va lite man blev glad över och tänker jag tillbaka är de faktiskt inte alls många år sen.

har varit ute i lervik hela dagen. hade först fritt arbete om hästraserna vi ska redovisa nästa vecka, sen fick i de jag hatar allra mest, nämligen ett prov på hästens skelett eftersom ingen klarade det förra gången vi hade det misslyckat. kycklingsallad till lunch och sen var de prov på longering (praktiskt) usch, men molly sa att de gick bra så får väl lita på de då. jag som har så svårt för att ta emot beröm. måste bli bättre på de. kritik går hur bra som helst att få, märkligt. tog bussen hem (lägenheten) förstår att ni kan bli en aning förvirrad när jag skriver hem och jag har typ tre hem? hmm? kanske ska börja skriva vart jag är ist. varit iväg och handlat nu. glömde sockret, Elin och jag som ska baka kladdkaka och plugga i morgon. inget plugg utan en lite sockerkick. sockerkick som lillebror min säger när han ska få lördagsgodis. nog om den dagen. ska sätta i gång och laga mat nu och sen blir de pluggning kvällen lång och tv såklart, andra avenyn. 

Mina kvällar bara rullar på och de händer inte alls mycket. jag har gjort klart hopparbetet och svenskan nu så de är helt klart, som vanligt funkar inte mailen och inte nå papper i skrivaren. men skriver ut i morgon i skolan och lämnar. skönt att få de gjort. i morgon börjar jag på hästras arbetet, så jag får de gjort med. känns tungt efter som vi gör en affisch på de nu men de var bara en g uppgift och ska ska ha högre, iaf när de är ett hästämne :)
så kämpa kämpa på nu sista tre veckorna innan jullovet då de först blir att passa stallet i lingbo helgen direkt efter vi slutat och sen blir de nog bara att ta de lugnt och självklart vara i kurrbo en massa och ta igen de jag missat nu på helgerna när jag inte hinner något annat än att vara med familjen älskade familjen.
nu blir de fika i form av en lussekatt och varm oboy. sen vill sängen ha en dejt ;)

och jo fresten, jag vill ha min mobil överföringssladd så jag kan föra över bilder. den är borta!? vill ha den.
jag vill ha långt hår, hatar mitt korta och mitt löshår är skabb.
de är så mycket jag vill när jag tänker efter och som bara ligger där och vill att de ska bli verklighet. så tänker inte ens rabbla upp allt här, men nu vet ni att jag vill väldigt mycket här i livet.



Ha de bäst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0