19 december

Första dagen jag har kunnat skrivit härifrån lingbo nu (: internet har varit knas och jag¨har helt enkelt inte haft tid att suttit här. Jag kom i torsdags em, jag satt på station och väntade på anna som skulle komma vid 20 över 5 sen så kom "morfar" och hämtade oss :) åt middag och lästa igenom den bunt med papper som lår på bordet. haha. anna har varit duktig att skrivit så mycket. de var typ inta bara 3 papper, utan snarare 20 ;)

Hästarna fick gå in vid 6 och vi slackte och sa god natt till dom :)

Fredags.
Vi var uppe med tuppen halv 8 i det kalla vädret, var runt -20 hela dagen i princip, sjönk till 12 på kvällen. Vi red ut på zappo och nicki upp för backarna, båda blev rejält svettig av att det var så mycket snö, bra de. Sen så var det stallets tur att få en omgång och bli lite renare, mockade och sopade om vart annat. Navada och blanka red vi runt "byn" på då anna ville se hur stort det var. Aragorn longerade vi av innan insläpp och lika så Theo (:

Lördag.
uppe vid 7- halv 8 fodrade och släppte ut hästarna :) Aragorn och zappo blev inne sen red vi ut på dom och sen på volten typ 20 min, kallt så de blir korta och intensiva pass hela tiden. Nicki longerade vi och red sedan ut på :)
theo longerade jag innan han fick gå ut i hagen. Stallet fixade vi och sen mockade vi ladan och fodrade ute på samma gång. Anna ska åka hem med tåget nu sen fixar jag klart de sista i stallet och longerar nevada innan besök väntar :) Alla hästar har blivit tagna nu, nevada och jag gick på promenad ist då snön under hovarna inte ville lossna, så vi var ute i 20 min och gick ungefär, blanka och jag har också varit ut på promenad en stund, härligt att plumsa runt där i snön men trött i benen efteråt ^^ Nu har jag precis kommit in, stallet är helt klart, fodrat och allt så nu är de bara insläppet kvar. men utan anna som varit här hade jag inte varit klar på långa vägar så tur att hon var kvar :)

Lovet är här också, eller för mig blir de väl lov på söndag kväll, men ändå, underbart skönt. bara de hade varit sommar nu hade allt varit toppen, men nej nej, vintern har ju knappt börjat, än är de många månader kvar på den som de känns nu. verkligen jätte kallt är de ute. Ändå så är det bara runt -10 i dag.

Söndag.
Upp vid 7 och gick ut vid halv 8. bra början på ett lov, kanske inte. men i morgon ska jag sova läääänge :) inte lika kallt i dag, men vilket skit väder gud ger oss ist, de snöar som bara den och vill aldrig sluta. Jag red zappo direkt på morgonen (: han var mycket bättre i dag och visade inga fel alls. I går kväll när jag skulle släppa in dom var han ju inte rikgit kry men han piggna på sig och åt med full aptit efter en stund, skönt. J var här i går med mig :) ♥ mys och film tittning blev de då innan skjutsen väntade. själv gick jag och la mig direkt då.
Eftersom vädret inte är de roligaste så är de bara nicki och zappo som blivit riden i dag. nån har blivit longerad och fått gått på promenad, nån har även fått vilodag. Men nu väntar stallet på mig, ska göra de sista och sen släpper jag in hästarna. Ska åka med tåget 16.45 härifrån :) mer än en vecka sen jag fick träffa familjen nu.

ha de bäst<3
du<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0