den 25 juni 2009

blev en stressig morgon även fast de blev lite sovmorgon. skulle inte komma förens vid 10 men villa jag rida fick jag komma till 9 och jag vakna typ halv så det blev lite stressigt, men jag hann. Så jag och Emma red ut på bounty och candelia. en ny sida från candelia jag upptäckte i dag (: men de var trevligt och solen gassade redan då, men man ska inte klaga för dagen har varit underbar, fast varm. 
 
efter ridturen tog vi ut hästarna i hagen och jag började spåna upp alla boxar tills det att lägerdeltagarna skulle komma. 
fixa vattnet och fixa klart stallet, det blev faktiskit snyggt om jag säger de själv :) 

redan mellan 12 och 1 kom de första med sida hästar, fick hjälpa till och lasta ur och visa hur dom öppna boxen ;) haha, liten specialare är det där, ist för dom här vanliga, så de är ingen mening att någon försöker stänga in en för man kommer ut ändå :) enkelt. 
därefter mocka jag ut boxarna i gammel stallet och gjorde klart där och sedan blev det målnining av de sista på väggen och jag kan säga att min rädsla för stegar håller i sig, har aldigt varit så rädd, de vingla och så och jag som ville hålla i mig inte gick de inte, höll i en hink i ena handen och penseln i den andra, men jag överlevde (: 

När jag kom hem åkte jag till badplatsen här i letsbo, la mig där och lyssna lite på musik och läste i de fina vädret, men lite för kallt för att bada var det och inte hade man någon draghälp i heller, så ingen badning blev det i dag.
åkte hem och nu ska vi snart äta sen åker jag till stallet i kurrbo och rider millan på volten för att trimma och öva lite uinför lärget som vi ska på nästa torsdag, hoppas de löser sig med häst anna, du ska med :)  sedan tittar på dom kaxiga shettisarna som kommit för sommarbete :) riktigt tjocka var dom med sa linda. roligt med fler hästar. 

ridningen i dag gick bra, det börjar ta sig att jag också förstår mig på millan (: tog med ett spö ner med, så nu gick de mycket bättre i galoppen med :) kul med förbättring.

det får bli några bilder sedan dagen i dag med.
i morgon blir de jobb igen, sista dagen för veckan, sen vill jag umgås i helgen? :) <3
ha de bäst.

<3 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0