tjugonionde maj, tjugohundra nio



Nyss hemkommen från helena, jobbig och slitsam dag verkligen och med gassande sol. men inte ska vi klaga nu, de är ju det här vi har väntat på eller?

Iaf så börja jag med att göra i ordning candelia för ridning, helena hade då lektion för mig, de känns att hästen är väl utbildad. hela tiden för man vara på sin vakt med kordinationen mellan hästen och en själv, men jag är nöjd. :)
Därefter blev det stallets tur, mockade och fyllde vatten till alla, sen var det god tid för lunch.
Sen gick vi ut och tog bort allt gammalt hö från en hage, tio kärror blev det och de skulle gå att ta upp tio till om man var riktigt noga, men de fick duga, sen fixa vi till i gammel stallet inför lägren som blir till sommarn :)
Sen var jag riktigt trött efter att ha stått i solen hela dagen. men det är underbart :) så då fick jag åka hem, så sitter just nu hos farfar och skriver och ska väl snart gå ner och gå ut i solskenet igen.

Jag har beslut ångest, ta lön eller vara med på ett läger? (: ska bestämma mig till helgen, så får se hur det blir. ska fråga anna med om hon vill vara med. så får jag se sen vilken häst jag tar. ? jag ska nämligen jobba två veckor hos helena i sommar.

I kväll blir det städning på ede gården med, börjar verkligen bli tröttsamt, men jag vill ha pengar så då är det bara att fortsätta :) 

I morgon kanske jag åker upp till ensjön i ramsjö med, till farfar och farmor som har sin husvagn där och åker redan i kväll, men isf liftar jag med stig upp. får se, visar sig vilket väder det är.  hoppas på finväder, iaf ska jag bada om jag åker upp, perfekt att gå i från bryggan där ju :)


ha de bra ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0