25 september

I går var jag med Linda och robet till Tierp för att titta och hämta hem ett
dräktigt arabsto med föl vid sidan :) Dom kom och hämta mig runt halv 8 och
då börja den långa resan, men de gick bra.
När vi kom ner vid 11 tiden stod Azella redan på gången i stallgången och var sadlad
och klar, fölen på två månader hade dom inte fått med sig från hagen.
men sen kom även han upp. så otrligt söt och gosig man kan vara när man är så liten,
gick med grimskaft utan tvekan och man kunde krama honom från alla håll tror jag
utan att han brydde sig särskilt mycket. Vi gick ut med dom båda på ridbanan och
jag fick hoppa upp. en väldigt trevlig häst att rida, efter en stund då linda tittat på henne när
jag ridit fick hon hoppa upp och känna lite och även hon var nöjd,
så vi gick in och linda och robert började skriva papper. sen så började lastingen,
azella gick bara in och arrandir buttavi på lite så gick även han in efter en stund :)
sen så börja resan hem med hästarna. släppte dom i hagen sen stod vi och titta hur länge som helst. 
robert skjutsa hem mig och sen åkte pappa och jag till ångsäter för att titta och hälsa
på en häst som några där vill att jag börjar rida och motionera, får se hur mycket tid
jag kommer att ha till det, men några gånger jag jag väl kunna åka dit :)
Tog moppen upp till kurrbo och red nancy sen, dom kommer och tittar på henne i morgon.
hon ska säljas, vårt lilla troll som inte vill komma i hagen och hon som har sina ideer och 
sin envishet, jag kommer att sakna henne. red lite på volten med henne och sedan ställde vi upp ett hinder :) 
på kvällen blev det idol och läggdags vid halv 10. mamma är rädd att jag ska kör på för hårt och jag inte klarar mer med mitt tempo, måsta nog ta och varva ner lite. 

iaf så blir de pluggning i dag, har gjort klar ryggradslösa djur uppgiften nu, hoppas jag fattade den rätt :) 
jag får plugga på nu så kanske jag kan vara ledig på fredag då jag ska till sigrid på träning två dagar. 
helgen efter blir det träning och kläger hos ella-karinoch helgen efter de hoppas jag på km i dressyr med millan, iaf mitt mål och jag kan ju redan programet som jag pluggat in nu när jag varit i väg på tävling
med emma och anna (lingbo folket) för er som inte vet. och när jag red henne på volten förra veckan det programet (lb) så skötte hon sig bra, dock lite svårt i halten i början. får se hur det blir, måsta fixa mitt medlemsskap på klubben först. skicka mail dit i går men ska nog ringa lite senare i dag och höra om de går att fixa :) ska göra mig klar nu och sedan åka till stallet och rida millan, kanske nancy eller så blir det mac.
i kväll blir de först städning på ede och sedan jobb hos helena. insläpp och mockning och så vidare.

ha de bäst <3   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0