30 september

vad dagarna går fort. slut på september redan
herregud. snart jul och vinter.
vi börja med halm i några av boxarna för nån vecka sen
och då fick jag verkligen julkänslor när jag halmade, då fattades det bara snö.

sitter på station nu och väntar på tåget iaf. har varit föräldrarmöte i kväll så
pappa är här med. vi missa de andra tåget med 10 min, lyckat, men de
är så trevligt att sitta här så. margit kommer från vadstena i kväll så henne träffar jag på tåget
mot ljusdal med, nästan en månad sen jag såg den tjejen nu. 
så nu blir de prata på hela vägen till ljusdal. skola i dag, engelska och matte och sen special idrott, hoppning :)
fick tuffe, eller valde han rättare sagt, vi var enbart 4 i dag så vi fick så gott som välja häst.
hoppade några linjer och sen en liten bana. gick faktiskt jätte bra :)
vi kom på att mig måste man jaga fram och ryta på för då rider jag allra bäst.
vi kunde ínte fatta att för 1 år sedan att jag nästan ramlade av på pytte hinder och var lite smått rädd, men nu är
jag med på noterna och hoppar lika som dom andra, visst, dom i min hopp grupp är bättre, inte så konsstigt. men jag hänger med och gör det utan att tveka och är inte rädd av mig. känns skönt att jag kommer frammåt.
synd bara på mina knän som förstör, men de är sånt jag får leva med, har bestämt mig nu att aldrig klaga över dom och bara låta de vara för tänker jag inte på det så gör det inte ont heller.

i morgon är det prov i svenskan, litteraturhistoria. bläääää för det.
hoppas jag klarar det iaf, får plugga i kväll och på tåget i morgon bitte om jag inte somnar, haha.
på fredag är jag ledig, inte fått ett ja än men får jag inte ledigt är jag sjuk för träna ska jag.
ska iväg på träning på bergåkra gård, fredag och lördag med millan. rider för helena på fredag och sigrid på lördag. hoppas millan sköter sig nu och klarar av att vara själv när jag rider.
millan stannar kvar över natten medans jag åker hem. emma följer ev också med, som mitt sociala stöd och coach (stavningen) nej då, men kul med lite sällskap. 
helgen efter är det träning hos ella-karin och helgen efter de är de dressyr km i ljusdal. 
mycket att se framemot nu, och fler planer finns det, mål måste man ha för att komma framåt. 
nej nu får det vara nog här i bloggen.

ha de bäst <3  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0