åttonde september

ännu en dag på praktiken.
anna och jag prata i går om att de kändes konstigt
att det var första dagen på praktiken igår.
jag har ju varit där sen i lördags kväll (:
men allt flyter på och det är nya grejer varje dag som ska göras
vilket jag gillar så de inte blir så lika.

i dag red anna och jag först ut på zappo och casablanca,
så skönt att känna att zappo rör sig mycket bättre nu, än förut.
och efter ett tag gick även han riktigt fint där på vägarna :)
med lite hjälp från anna med som berätta vad jag skulle göra,
meycket häst att rida, när han själv är typ 1.80 i mkh

sen så blev det en massa stall sysslor som också måste göras.
efter de kom karin som är ägare till nicki upp och longerade henne
innan de blev dags för mig att hoppa upp.
det är ju bara att konstatera att något inte är som de ska, vad vet vi inte.
men jag hoppa upp och hon var som en gungbräda. vi hoppa några skutt
över ett hinder och sedan bara skritta ut i 5 min för att se om hon gjorde lika
då och de gjorde hon så jag fick hoppa av och sen fick hon gå ut i hagen igen.

sen så blev de ännu mer stallsysslor och vi badade den nya hästen som kom igår. 
Goofy heter han och är verkligen gosig, hur lugn och snäll som helst, lite tjock bara. men men.
efter de fick jag gå in och duscha och göra mig klar, har fått lite ledigt på em i dag
så jag tog tåget hem och tänkte vila upp mig lite, fullt ös från morgon till kväll,
vilket jag inte riktigt är van vid med tanke på att dew är väldigt lugnt i gävle på veckorna.

så nu på sen ajg kom han har jag inte gjort något spec, tog mig ett bad med massor av skum.
sen nu har det blivit tv. ska försöka sova tidigt i kväll, så tänker faktiskt gå och sova nu direkt.
tar tåget tillbaka till lingbo i morgon med 8 från ljusdal. sen så blir jag där tills torsdag
ev att jag tar tåget på fredag morgon, jag får se :) några ska ju rida islandshäst då och jag är en
av dom, ska faktiskt bli roligt.

men nu får de vara slut på detta inlägg.
godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0