23 augusti

skoldax igen då!

22augusti.
syster och jag tog tåget ner till gävle vid 10, när vi väl var framme klockan 12 började den hemska vägen till lägenheten, 2 rullväskor,en ikeakasse + våra egna små väskor. vi såg nog ut som riktiga turister där vi gick men de bjöd vi på ;) framma i lägenheten varde bara att sätta igång, storstädning skulle ske, så nu är allt fixat och klart här :) blev en sväng ner till affären med för att hansla lite mat, fanns inte mycket efter att jag varit i ljusdal typ hela sommaren.. när vi precis var klar och fått i oss middag kom Linnéa hit, trevligt med sällskap från henne, snackade en massa sen blev de promenad med agnes till tåget + en sväng extra innan vi satt oss ner för en fika. tänk om de gick att göra så hemma i ljusdal, sätta sig på ett fik runt 8 på kvällen, lite skillnad, men så mysigt. sen blev de bussen hem åt varsitt håll.

och jag kan ju bara meddela att jag hatar att gå själv när de är mörkt, fast de bara var från bussen i går och till porten men fy... men jag kom hem välbehållen, då blev de en dusch och sedan kröp jag till kojs med en film

23 augusti.
skola i dag då, vi börjar inte först klockan 3 så kan ta de hur lugnt som helst, skönt :) men är de inte lite onödigt att börja klockan3? de tycker iaf jag. men men, de är bara att gå iväg de. vaknade precis och kan inte somna om, så jag tror jag gör mig klar här hemma och sen sticker jag in till stan, måste fixa lite innan skolan börjar.

kan ni tänka er att nu är de bara 4 dagar kvar tills min vän johanna och jag drar iväg på äventyr till Alanya en vecka :) känns konstigt att mamma och pappa inte ska följa, har ju bara åkt med dom tidigare men de är väl kanske ännu ett tecken på att man blir äldre, tänk att jag börjar sista året nu om ett år är planen att jag ska ha ett jobb eller fortsätta plugga, den tanken är helt sjukt. gud va tiden har gått fort, gick inte jag nyss i 1:an eller iaf i 7:an men på ett vis känns det ändå underbart men skrämande.

nej nu får jag sluta skriva och hoppa in i duschen ist.
ha de bra i dag <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0