8 december

den åttonde luckan på min choklad kalender är öppnad!
nu är det bara 16 dagar kvar till jul och innan dess ska jag hinna köpa massor av julklappar till,
jag undrar hur jag ska hinna med detta.. men de är bara att kämpa in i de sista, varje jul är ju likadan
aldrig vet jag vad jag ska köpa och lägga i paketen.

men iaf så rullar skolan på, jag har en massa att göra innan jag får jullov iaf, 3 prov ska göras och några skrivuppgifter + de vi håller på med nu. bara att plugga på. jag lånade hem datorn i går så jag fick iaf en skrivuppgift gjord då, så den är inskickad, de som står näst på min lista är att försöka få klart religionsuppgiften, en grej i taget går de, synd bara att jag får sån panik av att ha mycket kvar så jag vet inte vart jag ska börja. Jag slutar halv 2 varje tisdag nu eftersom jag hoppade av lek och ledarskps kursen, känns skönt faktiskt! kan jag hellre koncentrera mig på de andra som jag måste ha.. så jag tog 2 tåget hem i går, köpte med mig julskum och satte mig på tåget för att plugga hela vägen.. väl hemma blev de till att klä på sig allt man ägde och hade typ, for till stallet och red millan på volten en sväng i - 20 grader, inte de roligaste direkt. men de gick sen tog linda och jag stallet tillsammans och släppte in hästarna. skönt för dem att komma in tidigare när de är så kallt. på kvällen efter en varm dusch blev de mys med A

upp tidigt i dag, eller alla mornar är väl tidiga föörutom på helgen typ, fast kan inte påstå att jag får sova länge då heller. till helgen blir de iaf jobb i kajevall, på julmarknaden där (på söndag) sen på lördag följer nog jag med andré til sundsvall.. men ska hinna med att rida hästen också, för hon behöver röra på sig nu så hoppas på lite finare väder.

sitter på tåget nu på väg till Gävle. en matte lektion och sen hopplektion för Leif Hall på special idrotten. skoj! :) undra om jag ska försöka sova eller börja med religions uppgiften, jag röstar på de första men får nog bli de andra ändå tråkigt nog.

har tyvärr inga nya bilder att lägga upp nu, men de kommer :)

ha de bäst i dag <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0