22 mars

herregud va tiden rusar iväg. snart är mars månad slut också :o närmare och närmare till sommaren :D

jag lever verkligen i ett hektiskt liv och hinner heltenkelt inte ta tiden att skriva i bloggen längre, en förändrig skulle ha varit bra. kanske ska försöka fixa ihop en ny dessign snart så får vi se hur de går med det. jag är ju liksom inte så bra på de där ;p

okej vad har hänt den närmaste tiden. skola som vanligt och trevligt sällskap då stunden tillåter =) en massa plugg och en hel del hästar, har varit iväg på 2 dagars dressyr träning med Millan till bergåkra gård och ridit för Sigrid bergåkra och Helena aronsson, sen varit i stallet här i Tallåsen en hel del. har inte haft tid för de på länge heller, men jag börjar hitta tillbaka vilket är hur härligt som helst, en plats att koppla av på och tänka på allt som rör livet... så nu fortsätter vi med ridningen och träningen, så 24 och 25 April åker vi iväg på "säker häst träning" ( SäkerHäst-träning innehåller miljöträning / vänjningsövningar som bygger på att lära sig hästens naturliga beteende och träna med utgångspunkt från detta) ska bli intressant faktiskt sen siktar jag och millan framåt på Trail Clinic med Emelyn Norell I mitten av Juni :) sen så hoppas jag på mer träning i sommar med henne, men nu ser de ut så där iaf (: vi får se vart de slutar, men just nu känns de som om sommaren är långt ifrån vissa dagar. men den kommer hoppas jag :D

Praktiken har börjat så nu är jag hos Linda i två veckor framöver och sen väntas det påsk lov (:
dagen har varit bra, åkte från gävle redan vid 6 i morse, tillbringade gårdagen och natten där sen när jag kommit upp till stallet började vi med att göra klart stallet innan veterinären skulle komma och kolla på korvens mun :/ tråkiga nyheter från henne. men vi hoppas han blir bra inom nårga dagar med lite pencilin (: sen så gjorde vi klar bonzai, han fick longeras med sadel och träns sen var de dags att hoppa upp för mig, men så underbar kille, bryr sig inget alls varken när man sadlar eler sitter upp, tummen upp för han. troja försökte vi longera lite, men den lilla bruden villa inte alls gå, lik sín mamma! även om hon inte vela gå många steg vad vi än gjorde så är hon som en sogo häst att kolla på, bilder kommer hoppas jag på :) måste hitta sladden till mobilen bara. sen red jag mac på voten och övade lite bommar innan vi sist skrittade ut, underbart väder i dag har de varit med, älskar våren bara det är sol och varmt.

just nu sitter jag bara här och slappar och försöker inse att jag måste plugga, men de får nog bli i morgon ist. jag är verkligen expert på att skjuta upp grejor. julgardinerna hänger ju till och med kvar i mitt rum :s :/ kanske på tiden att ta ner dom eller vad säger ni?!

nej nu tänker inte jag skriva något mer här för i dag.
ha de bäst :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0