25 mars

snart är de verkligen slut på mars med, skönt att vi kommer ett steg längre mot våren (:
praktik i dag, hann med att göra en hel del faktiskt, först fixade jag stallet medands linda bakade. gjorde rent och sprutade korven och sen red jag millan på volten, linda hade lite lektion så de gick bra =) övade lite upphöjda bommar och sen hoppade lite, duktig millan. sen så hade robert börjat göra hinderstöd, +++ på det :D kul med tanke på att vi bara haft ett par dukar tidigare. sen så red jag ut en stund på azella, skrittade lite bara, med helst av allt vela hon nog galoppera i fullfart, men sån är hon, pigg som ja vet inte vad :p men nu är de inte långt kvar innan de kommer en till liten krabat till kurrbo, i mitten av juni så fölar hon, får se vad det blir för något denna gång. men i vilket fall som helst så städade jag lite i stallet med innan jag sen åkte hem. en råtta eller ja snarare en mus har de flyttat in där med, tror ni jag blev rädd när jag hör hur de prasslar eller, shit. jag hatar verkligen såna små djur. den var och försökte ta sig upp ur en fodersäck, tur att säcken var tom så jag sprang ut med den och bara kastade iväg den, musen borde nog blivit lite yr i huvudet efter att jag smälde till den med en spade sen så den flög iväg, aldrig att en sån ska få komma nära mig.

men väl hemma så blev de duschen och sen göra sig klar, tog tåget till gävle vid 18, så då träffade jag R (: vakna först vid 6 och blev klarvaken och låg vaken kanske en timme men sen somnade jag äntligen om, klev upp vid 9 typ och åkte in till stan sen, hittade nån tröja och underkläder, allt annat med andra ord än vad jag skulle titta efter. varför är de så tråkigt att titta på skor,, usch.. så de får vänta ett tag fast än jag behöver dom typ nu.
så nu sitter jag i lägenheten igen och har nyss stoppat i mig 2 hårdmakor, så blir de när man inte går i skolan och bor här hela veckorna, men de går bra de med, jag överlever. får se vad som händer nu resten av dagen.

i morgon ska jag nog först försöka hinna upp till stallet och rida, sen vara barnvakt på kvällen till pappas kompis barn, dom skulle iväg på nån fest, så jag kommer tillbringa kvällen med två ungar i ämbarbo :) får se hur det gå..
så jag kommer nog bli där hela kvällen, om jag känner dom rätt, eller ja pappa rätt ;) haha.
men nu får det vara nog för mig, ska lägga mig och kika på tv en sväng nu och läsa lite.

ha de bäst<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0