29 maj

Har precis insett att jag nog driver världens tråkigaste blogg ;) men ska försöka bättra mig, bara de att de är så jäkla mycket i skolan nu som måste bli klart innan de sista sommar lovet börjar, bara 2 veckor kvar nu, UNDERBART =D

på sista tiden har de inte hänt mycket, förra helgen blev de iaf lite party i min lilla lägenhet med bästaste tjejorna från Gävle :) så efter att jag packat ihop och följt elin till bussen så tog jag tåget hem till ljusdal. jag åkte upp till stallet en sväng och red Millan, sen på middag till järvsö. när vi kommit hem åkte jag till stallet igen, plockade in korven och millan så dom fick stå inne, badade millan och packade transporten och smörjde lite. blev hämtad runt 12, hem och sova typ 4 timmar innan de åter blev stallet vid 5 på morgonen, jag gjorde klart allt och pappa kom runt 6 tiden. lastade millan och for iväg mot regnsjö, dressyr tävling där så vi debutera en LC 2 till att börja med och få lite rutin. hästen var spänd och var inte alls med på noterna på framridningen, dom andra hästarna var mycket mer intressant än vad jag var. regna i massor så banan var som en sjö mer eller mindre. tur att tävlingsbanan var bra iaf. % blev inte bra och inte poängen heller men jag är nöjd över henne ändå, tittade på filmen efter och hon gjorde sitt bästa :) duktiga häst.

veckan som varit har varit stress hela tiden, måndag och tisdag hade vi iaf studiedagar så jag blev kvar i ljusdal. onsdag var de redovisning på gång, så skönt att få de gjort. på em blev de hoppning, jag kunna dock inte vara med, mitt knä har börjat krångla så jag avstår så de inte blir värre :/ fått tid hos läkaren den 9 juli, lite långt dit men annars så var de på fredag och då ska vi till strömsholm med klassen så läkaren får vänta.

gjort klar en del skolarbeten i veckan, men än är en en inlämning och två prov som ska göra innan lov. ska försöka få de klart nu i veckan också. i går (fredag) for jag med elin hem till sandviken så mys kväll med henne och nu i dag fick jag åka med hennes mamma som skulle till ljusdal, slapp alltså tåget, skönt ibland faktiskt.

i dag har de inte hänt mycket alls, finns ingen häst att rida så jag får snällt vänta, var hemma och tog de lugnt bara. har varit och kört med mamma nu i kväll, inte långt kvar till körkortet nu :D ska iväg och sola nu vid halv 9 sen så blir de tv och sova. ska försöka komma upp i morgon innan de andra och göra frukost på säng åt mammsen, morsdag i morgon ju :) lite snäll kan man ju vara. nej de var allt för mig, nu orkar jag inget mer skriva.

ha de bäst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0