1 november

Ny månad med nya äventyr väntar! kan ju säga att månaden börjar bra med ett lov :)

fick sällskap i stallet i dag av en mus, som alla andra dagar och nu är dom en mindre, en hade drunknat i en vattenhink. så nu är vi av med en, lycka! Red ut på millan, planen var att bara jogga ut en sväng men vad hända egentligen, hur pigg som helst och att trava var ingen höjdare tyckte hon så de blev lite inslag av galopp efter vägen också :) men vad hände när vi var på väg hem i lugn skritt,långa tyglar och fötterna ur stigbyglarna?! jo hästen gör en helomvändning och jag sitter kvar så där stod jag på marken, jag fattade inte alls vad hon blev så rädd för, men där stod hon, älgkon!! (troligtvis en älgko iaf) och tittade rakt på oss. jag kom upp och vi skrittade hem, första gången jag ser ett djur när jag rider ut förutom alla dessa fåglar och nån enstaka hare jag sett på vintern.

före stallet var jag ner på köpingen en sväng, banken och de hemska tandläkar besöket stod på schemat. satte mig och pratade lite med Maria och tvillingarna med, de satt och mumsade på finess :) nu är jag hemma och vet inte alls vad som händer i kväll, hoppas på något trevligt kan man ju alltid göra :)

ha de bäst<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0