15 oktober

var ett tag sen jag skrev här nu, men jag har helt enkelt inte haft tid.
de ena avlöser de andra hela tiden, mitt liv är i en stress bubbla utan dess like!

men iaf så kan jag ju berätta om veckan lite kort. i söndags åkte vi i klassen till norrköping för att ha kursen basmaskinkörning  i några dagar, helt okej var det och väldans roligt vissa stunder, värre var de på nätterna och på morgon då man fick tvinga upp sig över täcket, när de var svin kallt i stugan, men vi skrattade åt de med. åkte hem därifrån på onsdag mitt på dan, hemma i gävle vid 5 då skulle jag ta tåget till ljusdal men jag hade tur och fick ta ersättnings bussen, skämt å sido var de hemskt!! inte kul att sätta sig på en buss yttligare mer än två timmar. så onsdagen spenderades i buss 7,5 tmme typ. blääääää.. men hem kom jag, och på torsdag morgon var de bara hoppa upp innan tuppen för att ta tåget till gävle. ridskoledag var de där och efter de när jag kom hem vid 6 åkte jag tll stallet för att trimma millan lite inför tävlingen som skulle bli på lördagen, men tur jag tänkte kolla startlistor och så när jag kom hem för tävlingen var inställd. typiskt! men ev ska den bli flyttad ist.

I dag fredag blev de först praktik, jag fixade stallet och släppte ut hästar inna jag longerade bonzai, inspänd och allt, så duktig han har blivit :)



sen blev de lite annat fix i stallet och krossning av korn och så innan jag fick gå hem. då blev de däckbyte på bilen så nu åker jag lite säkrare och är redo för halkan ;) sen blev de middag med familjen - mamma på köpingen innan jag åkte till mormor och färgade mitt hår, så nu ser de normalt ut igen :) sen en snabb dusch och iväg till kompis, trevligt trevligt! =)

nu sitter jag hemma och åter på en tallrik tackos ;) smaskigt! ska väl hämta mamma nån gång men vet inte när och om de är nån mening att lägga sig innan. får se om jag sitter vaken eller sover en stund.

i morgon blir de iaf en lugn dag, ljusdal med mammsen och sen hälsa på farmor en stund innan vi taggar för utgång i mitt kära lilla ljusdal med trevligt umgänge :)

ni får ha det så bra så hörs vi :)
puss och sov gott <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0