hemma igen

hemma i sverige igen efter en underbar vecka i Alanya :) en vecka jag verkligen behövde för att kunna släppa allt och bara vara och kunna ta de lugnt och tänka en massa. fast det var svårt att sitta still och jag vela göra saker hela tiden. men samtidigt som den har varit lugn och skön med massa sol och bad så har jag även kommit fram till hur mycket personer faktiskt kan betyda och hur mycket man kan sakna dom när man är borta. men nå väl, de är väl sana dagar man behöver för att verkligen veta vad man vill och inte vill.

i vilket fall som helst så var veckan bra på alla de sätt jag kan komma på. buffen var helt okej, kanske inte den bästa men man blev iaf mätt mer eller mindre. melon är nog de jag ätit mest i veckan men vad gör de liksom. på måndagen var vi iväg till Aqua park, ett vatten land med rushkanor åt alla möjliga håll. jag som är rädd för såna grejer lyckades ändå åka en massa med lite övertalning dock. men så kul det var. men dom kanor som fanns vid poolen på hotellet var ändå bäst, inga regler om att man inte fick åka med madrass och sånt där. eller de fanns men inget som följdes så i dom åktes de hejvilt kan jag lova fast än dom inte var stor.

tisdagen spenderades till havs med en båt, en tur vi hade bokat och följde med på. hoppade på båten vid 10 på fm och åkte runt på havet till klockan var 16. sannade på olika ställen där vi hoppade ner i det klarblå vattnet och badade. var som att bade i en stor pool. sen åkte vi vidare till ett ställe med en grotta så där gick vi in och sen vidare till en strand som låg brevid för att få fast mark under fötterna för vilka vågor och vilket gung de blev på båten. otroligt fint och mysigt var de iaf.

sen resten av veckan har vi spenderat vid poolen och vid havet. på kvällen efter middagen har vi även gått ut på alanyas gator och tittat i affärer, strand promenader med mere på tisdags kvällen var det även en tisdagsmarknad som vi besökte. senare på kvällarna har vi bara tagit de lugnt vi har inte orkat gjort mycket alls så vi har blivit kvar på hotellet, spelat kort och myst (: lika trevligt de och lugnare.

blev hämtade på hotellet 11.45 i dag (fredag) då började den långa resan mot sverige, två timmar till antalya med buss och sedan en evig väntan på flygplatsen tills planet skulle gå. på arlanda var vi inte först 8 ungefär. fick vänta på väskorna i en evighet också men sen fick vi äntligen sätta oss i bilen mot gävle, skönt att få komma hem på ett vis med, kunna äta riktig mat, träffa familjen och alla vänner. har inte varit hemma i ljusdal på ca 2 veckor nu så de känns att man vill hem och bara krama om alla. saknar dom där uppe i lilla hälsingland. men nu är jag i gävle och har inte långt hem om jag vill ta tåget :)

har precis ätit lite mat och duschat nu ska jag krypa ner i min egna säng och somna gott :) får även lite sällskap senare när krogen stängt.
bilder kommer när jag fått dom av johanna :)
ha de bäst<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0