helgen :)

har verkligen haft en mysig och bra helg (: sånt här gillar vi!
fredagen började med praktik där jag slet som ett djur vissa stunder. red millan direkt på morgonen när jag kom. gicl väldans bra, linda tittade till oss och gav lite råd med, vi kämpar på tillsammans! sen var tanken att jag skulle longera bonzai men när hästarna hela tiden smet och ville följa med gav jag upp och började städa stallet ist, städade lite och sen fyllde spån och tvätta vattenhinkar och ställde ut, nu är de bara vintern och kalla kvällar vi väntar på så ska dom få komma in. dom går ju ute på nätterna än. sen flöt dagen på, longerade azella som ska sättas igång lite smått nu och sen även troja. allt gick bara bra, sen var de ridbanan som fick sig en omgång, plockade bort allt och harvade sen. när praktiken var över bar de iväg hemmåt, duschade och fixade sig lite innan man hämtade R vid tåget, kvällen skulle spnenderas med han i min egen lilla by Skansen/Tallåsen/Ljusdal. blev bastu och film mys hela kvällen =)

vaknade runt halv 11 dan efter, då blev de en titt i ljusdal, inte så mycket att visa men men, sen åkte han hem på 12 tåget. hem gjorde sig klar för dop, lilla nora skulle döpas, så fint allt var, och tuva den gulliga sjöng blinka lilla stjärna och bä bä vita lam, hur gullig får man våra, att bara våga sitta där och sjunga inför massa folk när man bara är 3 år, hon får helt klart tummen upp från mig <3 efter de åkte jag till Järvsö och träffade och umgicks med trevligt folk till klockan blev halv 12 och jag tog bilen hem :) tack för kvällen folket!

söndagen började med att jag åkte upp till stallet och red Millan, som gick hur bra som helst :) alskar hästen helt enkelt! städade på ede och sen åkte pappa och jag mor gävle, en frys,tv och ett tv bord skulle ner och allt fick plats :) så nu sitter jag här i lägenheten och ska se filmen som går på tv 3 :)

ha de bäst, sov gott <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0